Dienstverlening
Briefwisseling
Dagelijks worden de geadresseerde brieven persoonlijk aan patiënten op hun kamer gebracht. Uitgaande briefwisseling kan u afgeven aan een verpleegkundige of zelf posten. De brievenbus hiervoor vindt u in de centrale hal ter hoogte van het onthaal.
Cafetaria
De cafetaria bevindt zich op verdieping -1 (via route A 07).
Hand- en voetverzorging
Een zelfstandige pedicure en podoloog zijn ter beschikking. Voor het maken van een afspraak kan u zich tot de (hoofd)verpleegkundige wenden.
Internet
In het ziekenhuis kan u gratis gebruik maken van het draadloos netwerk, dat 'StLucas-Guest' heet. U hebt hiervoor geen inlogcode nodig.
Kapsalon
Het kapsalon bevindt zich op de vierde verdieping (via route H 401). Er is ook mogelijkheid tot haarverzorging in de kamer. Voor het maken van een afspraak, kan u telefonisch bij het kapsalon terecht op het nummer 050 36 57 55 of 0479 81 72 15. U kan zich ook wenden tot de (hoofd)verpleegkundige.
Patiëntenbibliotheek
Vrijwilligers komen naar de kamer met (luister)boeken. Dat gebeurt steeds op maandagvoormiddag en donderdagvoormiddag. Wanneer u het ziekenhuis verlaat, kan u de ontleende boeken terug afgeven aan de verpleegkundige.
Pensioenregeling
Wordt uw pensioen door een postbode aan huis bezorgd, informeer dan het plaatselijk postkantoor, dat u tijdelijk afwezig bent. Heeft u nog vragen hieromtrent, dan kan u bij de sociale dienst van het ziekenhuis terecht op het nummer T 050 36 58 22.
Radio / Televisie
Elke kamer heeft radio en televisie. Op radiokanaal 4 verzorgen vrijwilligers de uitzendingen van de ziekenomroep Zenith. U kan verzoeknummers aanvragen op het nummer 050 36 57 60. We vragen u rekening te houden met de kamergenoten of de andere patiënten van de verpleegeenheid. Voldoende rust is immers belangrijk voor het herstel.
Telefoon
In de individuele kamers en tweepatiëntenkamers beschikt elke patiënt over een telefoon met daarop de vermelding van het rechtstreekse telefoonnummer van dit toestel. Wenst u zelf te bellen, vraag dan eerst een PIN-code aan via de dienst onthaal en opname. Om te bellen tikt u achtereenvolgens:
- *4
- de PIN-code
- 0
- het gewenste telefoonnummer
Tolk
Indien nodig, kunnen wij mee helpen zoeken naar een tolk. Dit kan gaan over zowel anderstalige tolken als tolken Vlaamse Gebarentaal. Voor meer informatie over het inschakelen van een tolk kan u zich wenden tot de (hoofd)verpleegkundige of de sociale dienst.